Vraag over slaapproblemen

Hier kunt u vragen stellen zonder dat u eerst hoeft te registreren.
Plaats reactie
Aline

Vraag over slaapproblemen

Bericht door Aline » 09-04-2013 10:22

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus weet niet of ik goed zit in deze categorie, maar ik heb een aantal vragen.

Sinds een jaar ben ik gediagnosticeerd met Hashimoto en ik ben nog steeds bezig om goede TSH resultaten te krijgen.
Twee verschillende internisten gezien al, waar ik totaal geen goed gevoel bij had (heb nog nooit zulke slome, ongeïnteresseerde mensen gezien) en ben nu weer terug bij mijn huisarts voor de standaard controles. Nou goed, lang verhaal, ik ben erg aan het rommelen en zoeken naar de juiste balans en ben me vooral veel aan het inlezen op het internet.

Mijn grootste probleem en symptoom is de slapeloosheid. Daar gaat mijn vraag ook over. Al een half jaar heb ik hier last van en ik kan er niet meer tegen. Ik heb twee kinderen en een 32-urige werkweek en ik heb slaap nodig!! Ik slik al maanden slaappillen en dit kan gewoon niet goed zijn, ik vind het vreselijk.

Het punt is dat ik rond een uur of 9, 10 ’s avonds een soort van adrenaline rush over me heen krijg… elke avond is dit zo. Ik ben overdag ongelooflijk moe maar ’s avonds ben ik klaarwakker. Mijn hart gaat dan sneller kloppen, ik ben erg alert en lig dan zo in bed. Ik probeer me te ontspannen, maar het lukt niet. Uiteindelijk grijp ik dan maar weer naar een slaappil. Ik ben dan standaard weer om 6 uur wakker en voel me gebroken. Heb ook veel bijwerkingen van de slaapmedicatie (gejaagd, geïrriteerd, opgefokt, moe) Dit is natuurlijk geen pretje, ook niet voor mijn kids.

Sinds twee maanden slik ik Magnesium Citraat 400 mg voor het slapen gaan. Dit heeft de eerste maand enigszins geholpen, maar nu werkt dat niet meer. Sinds een week slik ik ook 5-HTP van het merk Now. 100 mg voor het slapen. Ik merk geen verschil. Moet ik de dosis omhoog gooien? (200 mg voor het slapen?) Wat kan ik nog meer doen? Ik ben radeloos.. Al de standaard symptomen van de schildklier (moe, duizelig, wazig zien, broze nagels, breekbaar haar, etc.) kan ik als het moet mee leren leven maar mijn slapeloosheid NIET. -(

Ik hoop op wat advies van ervaringsdeskundigen.. Alvast heel erg bedankt.

Groet, Aline

marja
Site Admin

Bericht door marja » 09-04-2013 10:32

hallo aline,

het beste dat je kunt doen is naar dr musarella in zeist te gaan. het ziet ernaar uit dat je meer hormonale problemen hebt dan alleen je schildklier.
m.v.g.

marja

Natuurlijke progesteroncrème van dr. Lee

Voor 1 tube klik hier:
http://www.succesboeken.nl/?ISBN=978907 ... C=476178F4

Voor 3 tubes klik hier:

Aline

Bericht door Aline » 09-04-2013 10:51

Ok, dank voor je snelle antwoord! Heb wel meer over hem gelezen maar nu zojuist voor het eerst op zijn website gekeken.
Zijn consulten zijn vrij prijzig. Heb ook meteen een mail gestuurd naar mijn zorgverzekeraar met de vraag in hoeverre dit wordt vergoed.

Op wat voor termijn zou ik bij hem langs kunnen komen denk je?
Zal hij zelf het consult doen of een van zijn medewerkers?
Wat zou hij ongeveer voor me kunnen betekenen denk je?
Mijn financiële middelen zijn beperkt, hoeveel consulten zullen nodig zijn?

Veel vragen, sorry, maar misschien weet jij er meer van?

Wat betreft de 5-HTP, kan het kwaad om twee capsules te nemen, dus 200mg? Ik lees veel verschillende verhalen, de een vind 50 mg al een hoge dosis..

marja
Site Admin

Bericht door marja » 09-04-2013 11:01

Op wat voor termijn zou ik bij hem langs kunnen komen denk je?

bel de het kantor.

Zal hij zelf het consult doen of een van zijn medewerkers?

hij werkt alleen

Wat zou hij ongeveer voor me kunnen betekenen denk je?

bijnier schildklier en sex hormonen
Mijn financiële middelen zijn beperkt, hoeveel consulten zullen nodig zijn?

eerste jaar 4

Veel vragen, sorry, maar misschien weet jij er meer van?

Wat betreft de 5-HTP, kan het kwaad om twee capsules te nemen, dus 200mg? Ik lees veel verschillende verhalen, de een vind 50 mg al een hoge dosis..

200 mg kan je proberen
m.v.g.

marja

Natuurlijke progesteroncrème van dr. Lee

Voor 1 tube klik hier:

Voor 3 tubes klik hier:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen stellen zonder registreren”