boodschappen doen

Hebt u vragen of wilt u iets vertellen over voeding? Doe dat dan hier
Plaats reactie
smurfin18

boodschappen doen

Bericht door smurfin18 » 30-11-2010 16:03

beste Marja en of Ralph,

ik heb beide boeken in mijn bezit en ik wil er heel graag aan beginnen, maar ik zit een beetje met de boodschappen
in het boek wordt er gesproken over produkten bij de albert heijn, nu is het zo dat ik bijna nooit boodschappen doe in deze winkel, wel bij de dirk van de broek
kan ik bij mijn eigen supermarkt ook genoeg vinden wat goed is voor je lichaam in de gedachten van Ralph of moet ik echt naar de ah en hoe zit het met spulletjes zoals vlees enzo, die vries ik nu in, maar mag ik dat straks ook nog doen of moet dan echt alles dagvers zijn, zo ook vis, tonijn bijv. mag ik daar tartaar van maken rauw als ik hem uit de vriezer haal? of kan dat alleen bij tonijn die vers bij de winkel of visboer is gehaald

daarnaast wil ik nog vragen, ik heb van mathijs vrieze ook een aantal boeken liggen en omdat hij nu ook in het 2e vermeldt staat, is het dan ook zo dat de recepten van mathijs vrieze ook goed gekeurd zijn voor het hormoonbalansdieet? en hoe kom ik verder aan recepten, heb gelukkig al wel het een en het ander op dit forum gevonden

ik hoop dat ik hier wat adviezen over kan krijgen, van wat nu het beste is om in te kopen en wanneer en hoe ik dit moet bewaren

vriendelijke groet,

Angela

marja
Site Admin

Bericht door marja » 30-11-2010 16:19

hallo angela,

ralph heeft alleen de producten bij AH gecontroleerd. kun je niet overstappen naar AH? als je weet waar je op moet letten dan kun je uiteraard ook wel bij je eigen supermarkt spullen vinden die verantwoord zijn. je moet dan vooral etiketten gaan lezen en letten op datgene waar ralph in zijn boek allemaal over spreekt.

de recepten van martijn vrieze in het boek van ralph zijn speciaal voor het hormoonbalansdieet gemaakt. dat houdt niet automatisch in dat alle recepten van martijn daarin passen.

het is altijd het beste dat je alles zo vers mogelijk koopt en eet. maar als je verse vis/vlees meteen invriest dan is dat ook oke. het moet ook praktisch haalbaar zijn.

misschien kun je deze vragen ook in het forum van ralph stellen. dan kan ralph hier ook zijn mening over geven.
m.v.g.

marja

Natuurlijke progesteroncrème van dr. Lee

Voor 1 tube klik hier:
http://www.succesboeken.nl/?ISBN=978907 ... C=476178F4

Voor 3 tubes klik hier:
http://www.succesboeken.nl/?ISBN=978907 ... C=476178F4

smurfin18

Bericht door smurfin18 » 30-11-2010 16:32

beste Marja,

bedankt allereerst voor de snelle reactie en de goede adviezen
ik kan overstappen naar de ah en heb daar ook al over nagedacht, het is toch allemaal nieuw he, ik ben al wel gewend om de verpakkingen te kijken, maar ben er al wel achter dat ik toch naar de calorieen enzo heb gekeken al die jaren en dat dit nu anders moet, dus dat zal wel even goed wennen worden denk ik

wat betreft dat vlees en vis enzo, dat doe ik nu ook al, meteen van de winkel in de vriezer, heb misschien het geluk dat ik zelf ook nog wel een beetje van voeding en veiligheid af weet maar dit is dan toch anders, omdat je jaren lang het principe van het voedingscentrum heb gevolgd en dan gaat er nu toch wel het een en het ander veranderen. maar daar ben ik erg blij mee, vind mijn gezondheid ook erg belangrijk

ik heb geprobeerd om het forum voor Ralph te openen en iets te vragen maar het is gesloten en kom er dus niet in

lieve groetjes Angela

Plaats reactie

Terug naar “Discussies over voeding”