ik denk dat ik bijnieruitputting heb maar hoe nu verder?

Hier kun je vragen stellen over het boek van Wilson nadat je het gelezen hebt.
Plaats reactie
jorika

ik denk dat ik bijnieruitputting heb maar hoe nu verder?

Bericht door jorika » 02-11-2012 15:38

ik ben al ruim 20 jaar uitgeput en dat is steeds erger geworden. door chronische stress, veel medicijnen en een behoorlijk zwaar leven is dit ontstaan. nu komen er ook steeds meer lichamelijke klachten bij zoals hartritmestoornissen, ontstekingen op allerlei plekken en ik heb veel last van peesontstekingen. de vermoeidheid is intussen zo erg dat ik nooit uitgerust ben na slapen en nauwelijks meer in staat ben om te functioneren.
nu loop ik op internet maar ook bij een therapeut steeds meer aan tegen de term bijnieruitputting en ik herken er veel in. heb alleen geen idee waar en hoe je het goed kan laten testen en wat dan daarna. ik kan niet alle kanten oprennen en wil dat ook niet en wil niet in het wilde weg van alles gezonds gaan slikken. hebben jullie tips voor me?

jorika

marja
Site Admin

Bericht door marja » 02-11-2012 15:48

hallo jorika,

ik zou eerst het boek eens gaan lezen. daarin staat precies wat je zelf kunt doen om je bijnieren te ontlasten. het is vooral belangrijk dat je de stressfactoren uit je lever gaat verwijderen omdat het anders dweilen met de kraan open wordt. als je daarna nog klachten overhoudt, kun je het beste naar een arts gaan die verstand heeft van hormonen.

ik kan je alvast aanraden om 2 x 200 mg magnesium glycinaat te gaan gebruiken. dit zal ws je hartritmestoornissen oplossen.

http://www.succesboeken.nl/?ISBN=978907 ... C=476178F4

als je supplementen aanschaft ben je verreweg het goedkoopst uit als je bijn ieherb.com bestelt. in nederland zijn de prijzen voor supplementen vaak tot 2 keer zo hoog.

Let op: Als u deze code gebruikt krijgt u $10 dollar korting op uw eerste bestelling als je voor meer dan 40 dollars koopt en 5 dollars als je voor minder dan 40 dollars koopt: ZAH179

De laatste tijd komen er berichten van forumleden dat met DHL en een pakket van minder dan $160 er geen belasting betaald hoeft te worden. IK heb inmiddels ook die ervaring.
m.v.g.

marja

Natuurlijke progesteroncrème van dr. Lee

Voor 1 tube klik hier:

Voor 3 tubes klik hier:

jorika

Bericht door jorika » 02-11-2012 16:18

het boek ga ik binnenkort halen bij de bibliotheek. de stressfactoren uit mijn leven halen daar ben ik al jaren mee bezig. dat is een lastig en tijdrovend proces helaas.
is er ook een goede arts die hier verstand van heeft?

jorika

marja
Site Admin

Bericht door marja » 02-11-2012 16:28

Mensen met ernstige vormen van bijnieruitputting en hypothyreoïdie verwijs ik naar dr. Musarella in Zeist of naar dr. Thérèse Hertoghe in Brussel. Dr.Musarella geeft u zijn boek gratis wanneer u hem de code 555 geeft bij het eerste consult:

http://hormonaledisbal.forum2go.nl/eeuw ... -t826.html
m.v.g.

marja

Natuurlijke progesteroncrème van dr. Lee

Voor 1 tube klik hier:

Voor 3 tubes klik hier:

betje2403

Bericht door betje2403 » 03-11-2012 13:11

Jeetje Jorika, dat klinkt ernstig!

Zoals Marja je al heeft geadviseerd, zou ik echt het boek van dr. Wilson kopen! (goed idee om het in de bieb te halen, maar dit is een boek dat je telkens weer oppakt, terug leest en nogmaals leest). Je kunt het hier bestellen: http://www.succesboeken.nl/boeken/97890 ... JUG0sVmKmw

Zelf heb ik een soortgelijk verhaal als jouw verhaal!
Heb in april het boek van dr. Wilson gekocht, in mei op het forum terecht gekomen en begonnen met de adviezen uit het boek (op dieet, begonnen met voedingsupplementen, alle stress uit m'n leven proberen te bannen, om 22.00 uur naar bed, blijven liggen tot 09.00, zout water drinken, alle chemische produkten vervangen door biologische niet chemische produkten (shampoo, deodorant, wasmiddel, tandpasta, afwasmiddel, dagcreme, make-up etc.), ontspanningsoefeningen. etc.) en begon heel langzaam aan de verschillen te merken. Ben op advies ruim twee maanden geleden begonnen met het nemen van LDN en ik kan je vertellen: ik heb STAPPEN gemaakt! Heb net mijn eerste afspraak met dr. Musarella gehad, en de toekomst begint er weer een beetje rooskleurig uit te zien!

Ik hoop dat het kopen van het boek van dr. Wilson, het lezen van de verhalen op dit forum een startsein zijn voor je en je op weg helpen, en je het gevoel geven dat je er niet alleen voor staat (en zeker niet de enige bent met deze problemen!) :D

Wens je beterschap en heel veel succes toe!

Groetjes, Nancy

jorika

Bericht door jorika » 15-11-2012 21:29

ik raak steeds uitgeputter. lijkt of ik niet meer herstel van de klappen die mijn lichaam heeft gekregen in augustus van zware hartritmestoornis die drie dagen heeft geduurd, ingreep met schokken en een zware hersenschudding. vier weken geleden had ik ook nog een ingreep aan mijn hart. sindsdien ben ik kapot. als ik kleine dingen onderneem breekt het zweet me uit. kan soms nauwelijks meer lopen. totaal geen kracht meer in mijn benen en armen. ik word er wanhopig van.

jorika

jorika

Bericht door jorika » 21-11-2012 23:45

ik ben gisteren bij mijn huisarts geweest o.a. vanwege die moeheid. maar verder dan weer conditie opbouwen kom ik eigenlijk niet. merk ook dat ik weinig durf te zeggen over bijnieruitputting omdat ik intussen wel gelezen heb dat de medische wereld er niks mee kan. heb stukje gelezen in het boek over bijnieruitputting. lijsten ingevuld maar als ik het dan allemaal moet uitrekenen kom ik er na een tijdje niet meer uit. nog geprobeerd verder te lezen maar het is teveel informatie voor me.
intussen gaat het niet goed. ik slaap bijna alleen nog maar of ik hang. als ik wel iets moet doen drijf ik al snel in het zweet. slapen helpt me niet maar ik hou het niet lang vol. weet ook niet meer waar het allemaal aan ligt. het kan zoveel zijn. al bijna mijn hele leven stress, veel trauma's te verwerken daar alleen kun je al doodmoe van zijn. ik moet veel medicijnen slikken en het zijn dempende middelen grotendeels maar zal ze helaas moeten slikken. wil weer proberen met behulp van fysiotherapeut mijn conditie wat omhoog te krijgen maar moet haar eerst nog overtuigen. ze vindt dat ik te ingewikkelde problemen heb. mijn huisarts gaat bemiddelen als het me morgen niet lukt met haar. en verder heb ik door de trauma's al ruim dertig jaar veel last van slaapproblemen en nachtmerries. alles bij elkaar zat redenen om doodmoe te zijn. maar ik wil hier zo niet bij doorgaan. ben 49 maar voel me 90 en is dit het dan?

jorika

MissT83

zo herkenbaar

Bericht door MissT83 » 08-04-2013 09:56

Dag Jorika,

Ik herken mezelf helemaal in jouw verhaal. Het is verschrikkelijk en ongeloofelijk hoe slecht een mens zich kan voelen, niet. 1 dag jezelf goed voelen is uitzonderlijk en al een wonder, terwijl er anderen zijn die zich altijd goed voelen. Elke dag dat ik me goed voelen, appreciëer ik enorm, omdat ik weet dat het echt niet vanzelfsprekend is en dat gezondheid echt wel het allerbelangrijkste is in het leven.
Bij mij is het beginnen slecht gaan aan het begin van mijn zwangerschap begin 2004. Ik heb tot begin 2010 het grootste deel van de tijd in bed en op de bank doorgebracht. Ik ben nog maar net 30. Dat is 6 jaar. 1/5 van mijn leven een absolute hel. Nu ben ik er voor het grootste deel door. Ik kon nog niet eens te voet naar het einde van de straat, ik was dan doodop. Ik kon met moeite normaal praten. Mijn hersenen functioneerden ook gewoon niet meer. Als ik een halve trap op liep was ik nat van het zweet. Ik had vapeurs, paranoia, angstaanvallen en omdat mijn afweersysteem op nul was beland kreeg ik de ene ziekte na de andere. Een vicieuse cirkel. Het is een wonder dat ik eruit ben geraakt. Ergens moet toch een kracht in mij gezeten hebben om toch nog te willen.
Ik heb nog steeds niet de energie en kracht die een gezond mens zou moeten hebben, maar laten we zeggen dat ik aan 70% zit, en vanwaar ik kom is dat ongelooflijk goed. Ik heb een hele lange weg afgelegd en me zo slecht gevoeld dat ik er vaak een einde aan heb willen maken. Ik heb nog steeds problemen die aan me vreten en het leven zwaar maken, dus soms heb ik nog het gevoel dat mijn lichaam overbelast is en dat ik niet meer kan, maar het grootste deel en de fysieke problemen zijn bijna allemaal opgelost.
In die 6 jaar heb ik een zware depressie gehad, klierkoorts, CVS/ME, CMV, chronische appendicitis, darmverklevingen, pancreatitis, migraine, blaas-, darm-en baarmoederverzakkingen en dus sowieso een hele hoop stress.
Als ik jouw berichtjes lees klinkt het alsof je ook klierkoorts hebt.
Ik wou dat er mij iemand geholpen had toen. Maar ik stond er helemaal alleen voor. Ik leefde helemaal in een isolement (wat wil je met zo'n gezondheid). Ik heb alles zelf moeten uitzoeken om er uit te geraken, daarom heeft het waarschijnlijk ook langer geduurd. Ik weet hoe het is om jezelf 90 te voelen, een zieke 90-jarige dan nog wel. Ik stuur je een privé-berichtje met informatie. Groetjes, T.

jorika

Bericht door jorika » 08-04-2013 10:35

ik herken de symptomen van klierkoorts totaal niet bij mezelf behalve dan de vermoeidheid. wel fijn dat je je een stuk beter bent gaan voelen.

jorika

MissT83

klierkoorts

Bericht door MissT83 » 08-04-2013 16:23

De enige symptomen die ik gehad heb bij klierkoorst waren extreme vermoeidheid en vanalles in mijn lichaam wat begon te ontsteken. Ik dacht dat het gewoon mijn CVS was, maar uit een bloedonderzoek bleek toen dat het klierkoorts was. Al de andere symptomen zijn mij volledig vreemd. Sommige mensen hebben naast de vermoeidheid helemaal geen andere klachten...

Plaats reactie

Terug naar “BIJNIERUITPUTTING; HET STRESS-SYNDROOM VAN DE 21E EEUW”